Gemeente stimuleert inwoners tot energiebesparing

Begin oktober schrijft de gemeente Nieuwegein ruim elfduizend inwoners aan om hen te attenderen op het Servicepunt Wooncomfort. Deze inwoners zijn eigenaar van een woning ouder dan 1990. Via het Servicepunt kunnen zij op eenvoudige wijze hun huis laten isoleren of HR++glas laten plaatsen. Ook kunnen zij voordelig een HR-ketel en/of een zonneboiler aanschaffen. Met het ServicePunt geeft de gemeente invulling aan het lokale klimaatbeleid.Energie besparen wordt steeds belangrijker. Niet alleen omdat Nederland de Kyoto-afspraken heeft ondertekend, maar ook omdat de energieprijzen continue stijgen. Maatregelen zoals vloer-, spouw- of dakisolatie, HR++glas en HR-ketel verdienen zich snel terug. Naast energiebesparing maken deze maatregen een huis ook een stuk comfortabeler. Bovendien is energie besparen gemakkelijk met het Servicepunt Wooncomfort omdat het Servicepunt alles regelt: de selectie van betrouwbare installateurs, isolatiebedrijven en EPA-adviseurs, het verkrijgen van offertes, de aankoop van materialen en de montage.Het Servicepunt Wooncomfort is een initiatief van de Milieudienst Zuidoost Utrecht en de gemeenten Nieuwegein, Amersfoort, Bunnik, IJsselstein, Lopik en Zeist.

Wees betrokken. Reageer en geef een reactie op bovenstaand artikel!

Onze adverteerders maken pen.nl mogelijk